الكترونیكی شدن خدمات اداری، منافذ بروز فساد را می بندد
به گزارش كاروخدمت وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: امروزالكترونیكی سازی خدمات اداری منافذ بروز فساد را از بین می برد و قطع ارتباط حضوری از اولویت های مهم در این وزارتخانه بشمار می رود.
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی وزارتخانه یاد شده، «محمد شریعتمداری» در اولین جلسه شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی اضافه كرد: قطع ارتباط حضوری بین ادارات یكی از اولویت های مهم برای شورای راهبری فناوری اطلاعات است.
وی اضافه كرد: حوزه تامین اجتماعی گستره وسیعی از اقشار مردم را در برمی گیرد كه در این مورد لازم است خیلی از روابط اداری به شیوه الكترونیكی تعریف شود.
وزیركاردرباره الكترونیكی سازی خدمات افزود: فساد در دو سطح كلان و خرد صورت می گیرد كه در سطح خرد بروز این مساله می تواند اقشار مختلف مردم را درگیركند.
بگفته شریعتمداری، ارتباط بین وزارت تعاون و دیگر سازمان ها در تبادل داده ها مساله مهم دیگری است كه باید توسط این شورا پیگیری شود.
«عیسی منصوری» معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال این وزارتخانه در نشست مزبور بر لزوم توجه به لایه های كلان در پیشبرد اهداف فناوری اطلاعاتی این وزارتخانه اصرار كرد.
وی اضافه كرد: یكسری سامانه وجود دارد كه در عمل تاریخ گذشته به حساب می آیند؛ واقعیت اینكه بعضی از این سامانه ها یا باید به روز رسانی شود، یا لازم است از اساس سامانه ای جدید را تعریف كرد.
همین طور «نصرالله جهانگرد» معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: تابحال اقدام هایی در حوزه فناوری اطلاعات در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی انجام شده و به سبب گستردگی فعالیت ها و جامعه مخاطب بسیار بالا می تواند پیشرو در ارائه خدمات الكترونیكی باشد.
جهانگرد اشاره كرد: تشكیل كمیته تبادل داده بین دستگاهی و سازمان های تابعه می تواند با اشتراك گذاری داده های بین دستگاه های مختلف تحول بزرگی را در كشور رقم بزند.
«سید جواد رضوی» رئیس مركز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون با اشاره به برخی چالش های موجود در راه الكترونیكی سازی و یكپارچه سازی خدمات اداری اظهار داشت: سامانه جامع روابط كار، سامانه ملی اشتغال ایرانیان، سامانه جامع و هوشمند تعاون، بانك اطلاعات رفاه ایرانیان و پنجره واحد خدمات رفاهی ایرانیان مهمترین پروژه های اولویت دار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در این مقطع محسوب می شوند.
وی با اشاره به اینكه اصلاح نگرش ها درسطح كاركنان و مدیران و در سطح مركز فناوری اطلاعات باید صورت گیرد، اظهار داشت: اساسی ترین اقدام برای یكپارچه سازی خدمات الكترونیك، استانداردسازی داده هاست.
رضوی اضافه كرد: تكالیفی كه برای الكترونیكی شدن خدمات بر عهده این وزارتخانه بوده، انجام شده و صددرصد الكترونیكی شدن خدماتی همچون صدور مجوز مشاغل خانگی و امور تعاونی ها صورت گرفته است.
«مصطفی سالاری» رئیس سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینكه چنانچه یك مرحله از چرخه خدمات الكترونیك كاغذی باشد، كل پروسه مختل خواهد شد و در زمان حاضر قسمتی از خدمات اداری خدمات درمانی به شكل نیمه حضوری انجام می شود و در حال حركت به سمت غیرحضوری سازی این خدمات هستیم و برای تحقق آن باید بتوان اطلاعات الكترونیكی را بارگذاری كرد.
منبع: كاروخدمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب