معاون اول رئیس جمهور:
بزرگراه تهران شمال طرح ملی است
به گزارش کاروخدمت، معاون اول رییس جمهور آزاد راه تهران ـ شمال را یک طرح ملی خواند و اشاره کرد: این طرح ملی باید با منابع ملی در نخستین فرصت تکمیل و نهایی شود و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و دولت برای اتمام این طرح افتخارآمیز و با توان مهندسی داخلی و بومی در کنار یکدیگر همکاری خواهند کرد.
به گزارش کاروخدمت به نقل از ایسنا، محمدرضا عارف در جلسه مربوط به بزرگراه تهران - شمال با اعلان اینکه از ساخت قطعات نهایی شده این آزاد راه با بهترین کیفیت، احساس غرور می نماییم، اشاره کرد: باید با کمک سازمان برنامه و بودجه کشور و برآورد سازوکارهای پرداخت سهم دولت در این بزرگراه و راهکارهای تامین مالی و اختصاص اعتبارات، هر چه سریع تر ساخت بخش های باقیمانده به اتمام برسد.
عارف تصریح کرد: ساخت این آزاد راه تاثیر مهمی در صرفه جویی زمان، سوخت و آرامش مردم در یک سفر امن و لذت بخش دارد.
معاون اول رییس جمهور با تأکید بر ضرورت رعایت جدی تمام ملاحظات و ضوابط زیست محیطی در ساخت آزاد راه تهران ـ شمال، اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست علاوه بر نظارت جدی و دقیق باید در موارد ضروری راهکارهایی برای تسهیل روند ساخت این آزاد راه ارائه کند.
وی با یادآوری اقدامات انجام شده برای ساخت این بزرگراه در دولت دوم اصلاحات، اظهار داشت: بعد از زمان بر شدن ساخت این بزرگراه در آن زمان، تصمیمات بسیار خوبی درباب حل مسائل و نگرانی های محیط زیستی و روش های تامین مالی در آن برهه زمانی گرفته شد.
در این نشست رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، روسای سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی، دبیر هیأت دولت، سخنگوی دولت، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولان دستگاه های مرتبط حضور داشتند و قرار شد کارگروهی برای شروع ساخت قطعه ۳ بزرگراه تهران - شمال با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور، بنیاد مستضعفان، وزارتخانه های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، اقتصاد و نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور تشکیل گردد.
در ادامه این جلسه که به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار گردید، درباب تامین اعتبارات و تعهدات مالی دولت در بخش های باقیمانده قطعه ۲ بزرگراه تهران-شمال، روش های تامین مالی شروع ساخت قطعه ۳ این آزادراه، راهکارهای تامین مالی تهیه تجهیزات و دستگاه های حفاری تونل و الزامات محیط زیستی، بحث، بررسی و تصمیم گیری شد.
در آخر این جلسه ضمن اعلام پیشرفت کاری و فیزیکی ۸۳ درصدی منطقه ۲ به طول ۲۲ کیلومتر، اولویت بندی و ساخت طرح منطقه ۳ به طول ۵۲ کیلومتر نیز مورد بررسی قرار گرفت.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب