پیاده سازی سیستم احراز هویت یکپارچه در وزارت کار
به گزارش کاروخدمت، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت کار اظهار داشت: از اقدامات مثبتی که در جهت تسهیل مراجعات مردمی به سامانه های وزارت خانه پیگیری می شود، ایجاد پنجره واحد است.
به گزارش کاروخدمت به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نجفعلی شهبازی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، متشکل از سه وزارت خانه ادغامی است و بنا بر این حوزه مأموریتی آن بسیار گسترده است. مأموریت های متنوع باعث شده است که برای عرضه الکترونیکی این خدمات، سامانه های مختلفی ایجاد گردد، الان حدود ۷۰ سامانه تخصصی در این وزارت خانه وجود دارد که ۳۵ سامانه درحال خدمت رسانی به مردم و متقاضیان و باقی جز سامانه های نظارتی و سازمانی محسوب می شوند.
وی اضافه کرد: در سالیان گذشته سعی شده است که برای فرآیندهای متنوع و متکثر در این وزارت خانه سامانه های یکپارچه و واحد تشکیل گردد که سامانه جامع روابط کار و سامانه جامع تعاون از نمونه های آن است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلان اینکه یکی از برنامه های جدی و مهم مرکز فناوری در خلال دو سال گذشته تلاش و برنامه ریزی برای یکپارچه سازی سامانه های وزارت کار بوده است، اظهار نمود: امسال ۱۳ سامانه تخصصی و خدمات رسان به مردم با سامانه های دیگر ادغام می شوند و حالت یکپارچه به خود می گیرند.
وی افزود: برای تحقق این مهم ۴ سامانه در ارتباط با تسهیلات اشتغال در سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور، ۶ سامانه موجود در حوزه روابط کار در چارچوب سامانه جامع روابط کار و ۳ سامانه در حوزه مشوق ها به کارورزان و کارفرمایان هم تجمیع و یکپارچه خواهند شد.
شهبازی اظهار داشت: از اقدامات مثبتی که در جهت تسهیل مراجعات مردمی به سامانه های وزارت خانه در حال انجام می باشد، ایجاد پنجره واحد و درگاه یکپارچه احراز هویت است. علیرغم اقداماتی که در گذشته انجام شده است اما به سبب تعدد درخواست های معاونت های تخصصی این وزارت خانه، شاهد گستردگی سامانه های الکترونیکی بودیم.
وی با تکیه بر این که پنجره واحد احراز هویت یکپارچه وزارت خانه به راه افتاده است و مراحل اتصال تمامی سامانه ها به این پنجره واحد در حال انجام می باشد، اضافه کرد: با نهایی شدن و اجرای این پروژه متقاضیان می توانند به یک پنجره واحد رجوع کنند و به تمامی خدمات وزارت خانه دسترسی مستقیم داشته باشند و دیگر نیازی نیست از نام کاربری های مختلف در هنگام ورود به سامانه های وزارت خانه بهره گیرند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت کار اظهار داشت: تمام سامانه های وزارت خانه پیش از راه اندازی، تست های مختلف فنی را می گذرانند و بنابراین بروز خطا در آنها به حداقل ممکن می رسد اما اگر خطایی در سامانه ای وجود داشته باشد، پیگیری لازم صورت خواهد گرفت و آن خطا برطرف خواهد شد.
شهبازی تاکید کرد: به سبب مأموریت های متنوع محول شده به این وزارت خانه، تعدد فرآیندهای الکترونیکی شده، ناگزیر است اما با این وجود و برای رفاه مراجعین و متقاضیان به سامانه ها، تا حد امکان از سرویسهای الکترونیکی جهت استعلامات بهره می بریم.
وی اضافه کرد: در بعضی از فرآیندها و کسب وکارهای در رابطه با آنها، به سبب ماهیت آن کسب و کار، دریافت مدارک صورت می گیرد و این امر مرتبط به حوزه IT و این مرکز نمی باشد.
شهبازی اظهار داشت: الان ۳۰ سرویس استعلامی در اختیار این مرکز و وزارت خانه قرار داده شده است که بنا بر کسب و کار هر سامانه در اختیار آن قرار داده شده تا از ورود اقلام و اطلاعات غیرضروری پرهیز شود.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت کار بیان نمود: پس از طریق اندازی و تکمیل نهایی پنجره واحد وزارت خانه و اتصال تمامی سامانه های مرتبط، امکان ساختن پروفایل واحد برای کارگران و بیکاران هم مهیا خواهد شد و این مورد یکی از برنامه های آتی مرکز فناوری اطلاعات است.
وی اظهار نمود: ایجاد یک بانک اطلاعاتی واحد و شناسایی و برنامه ریزی برای بیکاران در چارچوب پروژه پایگاه داده جامع اشتغال کشور در حال انجام می باشد و معاونت اشتغال و کارآفرینی بعنوان متولی این پایگاه درحال جمع آوری و یکپارچه سازی و ایجاد تحلیل های جامع از وضعیت بیکاران کشور می باشد و مرکز فناوری اطلاعات هم در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری و جمع آوری اطلاعات لازم، تعاملات لازم را با معاونت مربوطه دارد.
منبع: karokhedmat.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب