آزادراه تهران - شمال به امسال نمی رسد
به گزارش كاروخدمت مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور اعلام نمود كه قطعه نخست آزادراه تهران - شمال امسال به بهره برداری نخواهد رسید.
به گزارش كاروخدمت به نقل از ایسنا، خیرالله خادمی - معاون وزیر راه و شهرسازی - امروز (سه شنبه) در نشستی خبری اعلام نمود: در بخش آزادراهی ۱۱۶۷ كیلومتر پروژه در حال اجرا داریم و در حوزه راه اصلی و بزرگراهی حدود ۷۷۰۰ كیلومتر پروژه در دست ساخت داریم. در طول سال این شركت حدودا ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ كیلومتر راه جدید افتتاح می كند.
وی درباره آخرین وضعیت قطعه نخست آزادراه تهران – شمال اظهار داشت: پیشرفت فیزیكی این قطعه هم اكنون ۹۲ درصد است. این در شرایطی است كه كار در تمام جبهه های كاری ادامه دارد و حدود ۵۵ درصد از روسازی كل پروژه نهایی شده است.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور اعلام نمود كه با عنایت به این كه ایمنی پروژه برای ما اصلی ترین مساله به حساب می آید، از این رو احیانا بهره برداری نهایی از این پروژه تا آخر سال امكان پذیر نباشد؛ هرچند كه مجری پروژه اعلام نموده كه تلاش می كند موارد لازم را تا آخر سال نهایی كند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: كار در قطعات دوم و سوم این پروژه هم بسته به شرایط شان پیگیری می گردد و در منطقه سه با شش سرمایه گذار خارجی جلسه داشتیم تا مساله حضور آنها در این طرح بررسی شود. در كنار آن سعی شده تمهیداتی اندیشیده شود كه بعد از اجرای قطعی پروژه به وجود آوردن غیر قابل كنترل منجر نشود و مردم بتوانند از شرایط این آزادراه استفاده كنند.
خادمی درباره آخرین وضعیت تامین ریل ملی از ذوب آهن هم توضیح داد: توانستیم نخستین قرارداد تامین ریل با استفاده از مناقصه را با شركت ذوب آهن امضاء نماییم. در قالب این قرارداد ذوب آهن به ما ۱۵ هزار تن ریل تحویل خواهد داد كه بعد از دریافت ضمانت نامه از جانب این شركت كار آغاز می گردد.
به گفته وی، شركت ساخت و شركت راه آهن تلاش می كند از تمام توان داخلی موجود استفاده نماید و بطور قطع ریل ملی یكی از گزینه هایی است كه در صورت دریافت تاییدات لازم در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور درباره آخرین آمار از پیشرفت پروژه های ریلی هم اظهار نمود: در سال ۱۳۹۲ تابحال ما حدود ۹۷۰ كیلومتر ریل گذاری جدید كرده ایم. برای اجرای این پروژه نیاز بود كه از ریل قابل توجهی بهره گیری شود كه از این رو در این سال ها حدود ۶۰ هزار تن ریل از كشورهای خارجی خریداری و وارد ایران شده است. آنچه در سال های گذشته صورت گرفت یك انقلاب جدی در زمینه ریل گذاری بود و امیدواریم همین روال هم در آینده ادامه یابد.
خادمی درباره آخرین وضعیت پیشرفت راه های اصلی و روستایی كشور، توضیح داد: قبل از انقلاب حدود ۴۷ هزار كیلومتر راه اصلی و فرعی درجه دو و درجه سه داشتیم. امروز این عدد به ۱۰۸ هزار كیلومتر رسیده است. همینطور در سال ۱۳۵۷ راه های روستایی كشور حدود ۳۰۰۰ كیلومتر بود كه امروز این عدد به ۱۰۴ هزار كیلومتر رسیده است.
وی درباره پیگیری پروژه های ریلی در سال های آینده هم اظهار نمود: شركت ساخت از چند سال قبل پنج پروژه ریلی اولویت دار را در دستور كار قرار داد كه خوشبختانه تابحال راه آهن همدان، كرمانشاه و ارومیه به بهره برداری رسیده و راه آهن رشت و خط دوم تبریز هم در آینده نزدیك به بهره برداری می رسند. بعد از آن پیگیری پروژه های دیگر هم ادامه خواهد داشت و در صورتیكه منابع مالی لازم برسد می توان به افتتاح راه آهن كردستان در سال های پیش رو هم فكر كرد.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور در انتها با بیان این كه سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ را می توان بعنوان سال های شكوفایی آزادراهی كشور در نظر گرفت، اشاره كرد: خیلی از پروژه های آزادراهی كشورمان كه سال های طولانی روی آن كار شد به مرحله افتتاح نزدیك می شوند و می توان انتظار داشت كه در سال های پیش رو پیشرفت قابل توجهی در حوزه آزادراه ها به ثبت برسد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب