سفارش به کارمندانی که دنبال شغل دوم هستند

سفارش به کارمندانی که دنبال شغل دوم هستند کاروخدمت: به اعتقاد کارشناسان و مشاوران بازاریابی و فروش، کسب و کارهای اینترنتی ضمن دادن استقلال و آزادی عمل به افراد، آنها را به درآمدزایی و سودآوری در این زمینه تشویق می کنند، بدین جهت به کارجویان، فارغ التحصیلان و حتی کارمندانی که درصدد داشتن شغل دوم هستند پیشنهاد می شود از کسب وکار اینترنتی که کم هزینه و کم ریسک است، شروع کنند.



به گزارش کاروخدمت به نقل از ایسنا، امروزه کسب و کارهای اینترنتی به سبب مزایایی همچون کم هزینه بودن و سودآوری بالا رونق بسیاری گرفته و روز به روز به طرفداران این دسته کسب وکارها افزوده می شود.

مطالعات جهانی حاکی از آنست که تا ۲۰ سال آینده بخش اعظمی از مشاغل و کسب وکارها به سبب گسترش تکنولوژی های جدید و تکنولوژی های پیشرفته به صورت اینترنتی فعالیت خواهند کرد.

افرادی که درصدد ایجاد یک کسب وکار برای خود هستند ولی سرمایه کمی دارند یا فاقد سرمایه هستند می توانند یک کسب وکار اینترنتی را استارت بزنند برای اینکه مشاغل اینترنتی، ریسک کمتری دارد و با حداقل امکانات می توان آنرا راه اندازی نمود.در دوران کرونا خیلی از مشاغل خدماتی که از کرونا لطمه دیده بودند درصدد راهی برای حفظ کسب وکار و درآمد خود بودند بدین جهت برای جلوگیری از تعطیلی فعالیت خود به این نتیجه رسیدند که بوسیله شبکه های مجازی و فروش اینترنتی کسب وکار خودرا توسعه دهند.

به اعتقاد کارشناسان بازار کار آن دسته مشاغلی که در بستر فضای مجازی شکل می گیرند، موفق تر از مشاغلی هستند که به صورت سنتی فعالیت خودرا دنبال می کنند و دلیل این مساله را حذف سودجویان و واسطه گران از بازار، کاهش هزینه های فروش، رضایت مصرف کننده از ارسال سریع کالا و کاهش هزینه های جانبی عنوان می کنند.

در همین راستا علی جاوید ـ مشاور بازاریابی و فروش در یک گفت و گوی رادیویی نکات کلیدی راه اندازی یک کسب وکار و رسیدن به درآمد بسیار را تشریح کرده است.

به گفته وی راه اندازی کسب وکار آنلاین مزایایی دارد که مهم ترین آن این است که منابع کمی نیاز دارد. در راه اندازی یک کسب وکار بحث سرمایه مهمست و منکر نیستیم که اگر سرمایه باشد می توان کسب وکار را سریع تر و قوی تر آغاز کرد.



این مشاور بازاریابی و فروش به کارجویان و کارمندانی که دنبال شغل دوم برای درآمدزایی هستند، سفارش کرد: در صورتیکه فاقد سرمایه هستند یا سرمایه کمی در اختیار دارند، بهتر است یک کسب وکار اینترنتی را استارت بزنند برای اینکه کارهای اینترنتی ریسک کمتری دارد و با حداقل ها می توان آنرا راه اندازی نمود.

به گفته جاوید، راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین، جذابیت خاصی دارد و در گوشه اتاق با یک میز و لبتاب، موبایل و اتصال به خط اینترنت می توان بسادگی آنرا ایجاد کرد و درآمدی بمراتب بیش از درآمد یک کارخانه به جیب زد!

کسب و کارهای اینترنتی به افراد آزادی عمل می دهد و بوسیله آن می توان درآمدی چندبرابر بیش از کارخانه ها و شرکت های بزرگ به دست آورد.

وی افزود: در حال حاضر افراد بسیاری در کشور به این شیوه کار می کنند و به عنوان نمونه کسانی هستند که محصولات در رابطه با معماری را در فضای دومتری خانه تولید می کنند و به فروش می رسانند. درآمد این عده چندبرابر بیش از بزرگترین شرکتهای فعال در این حوزه می باشد.

این مشاور بازاریابی و فروش با اعلان اینکه کسب و کارهای اینترنتی، به افراد آزادی عمل می دهد اشاره کرد: با بهره گیری از مشاغل اینترنتی می توان حتی در سفر هم کسب وکار را مدیریت کرد و اداره کسب و کارهای اینترنتی در هر زمان و مکانی ممکن است و جریان درآمد در آن هیچ وقت قطع نمی شود.

وی البته معتقد می باشد برای آنکه ثروتمند شد باید کاری کرد که حتی در زمانی که خواب هستیم درآمد داشته باشیم و کسب وکار اینترنتی این قدرت را به افراد می دهد.



در حال حاضر فروش انواع تزئینات و دکوراسیون داخلی منازل، انواع کیک و شیرینی، صنایع دستی، تولیدات معماری، گلدان های آپارتمانی، لباس و پوشاک و... بهترین ایده برای فروش اینترنتی هستند.

با توجه به بستر رسانه های اجتماعی و فضای مجازی، گسترش مشاغل اینترنتی می تواند سودآوری و ارزش افزوده بیشتری به همراه داشته باشد و افراد را به درآمدزایی در این زمینه تشویق کند.حمید حاج اسماعیلی ـ کارشناس بازار کار در گفت و گو با ایسنا، کسب و کارهای اینترنتی را به فارغ التحصیلان دانشگاهی پیشنهاد کرده و می گوید: هم اکنون بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ شغل می تواند در فضای مجازی تعریف شود و جایگاه خودرا در پلت فرم های اینترنتی پیدا کند.

او می گوید: تعداد مشاغلی که در ایران تعریف شده ۴۰۰۰ شغل است در صورتیکه تعداد مشاغلی که در کشورهای دیگر شناسایی شده بالاتر از این ۱۶ هزار شغل است ولی این شغل ها هنوز در ایران شناسایی و معرفی نشده اند و لازم است دستگاه های مربوطه شامل وزارت کار با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای، ظرفیتهای اشتغال و مشاغل جدید را شناسایی و معرفی کنند.

این کارشناس بازار کار معتقد است: ایجاد شغل در کشور هزینه بر است و باتوجه به دشواری گرفتن وام و تسهیلات بانکی و محدودیت های بودجه ای، بهتر است کارجویان و فارغ التحصیلان به سمت ایجاد مشاغل ارزان تر و کم هزینه تر بروند.

به گفته حاج اسماعیلی بیشتر کسب و کارهایی که در بستر فضای مجازی راه اندازی می شوند دوام و پایداری بسیاری در بازار کار دارند.

از نگاه کارشناسان باتوجه به بستری که اکنون در عرصه رسانه های اجتماعی و فضای مجازی وجود دارد، گسترش مشاغل اینترنتی می تواند سودآوری و ارزش افزوده بیشتری به همراه داشته باشد و افراد را به درآمدزایی در این زمینه تشویق کند.

به گزارش کاروخدمت به نقل از ایسنا، بی شک توسعه مشاغل اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین می تواند یکی از بهترین ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال به شمار رود و دولت از بستر اینترنت و شبکه های مجازی برای تحقق برنامه های اشتغال خود بهره برداری کند. در شرایطی که دنیا به سمت الکترونیکی شدن خیلی از امور پیش رفته باید همگام با کشورهای دیگر از ظرفیت کسب و کارهای اینترنتی برای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال پذیری در سطح کشور استفاده نمائیم.




منبع:

1403/07/19
12:06:26
5.0 / 5
98
تگهای خبر: آموزش , اشتغال , الكترونیكی , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید