دیدگاه های خانم وزیر در حوزه ریلی
به گزارش کاروخدمت، وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: درها باید به طرف همه ارکان بخش خصوصی که در حوزه ریلی کار می کنند، در کمال عدالت باز شود.
به گزارش کاروخدمت به نقل از ایسنا، فرزانه صادق امروز (دوشنبه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: اساس ریل و مسیر راه آهن در کشور ایران تمدن ساز بوده و خیلی از سکونتگاه های زیستی با عبور ریل بوجود آمده اند.
وی اضافه کرد: شاهکار مهندسی در حوزه ریل که با تلاش مهندسین ایرانی و تعامل با مهندسان خارجی بوجود آمده و در اختیار ملت ایران قرار گرفته، بخشی از هویت ملت ایران شده است.
دستور وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل کریدورهای ریلی
وزیر راه و شهرسازی افزود: با دیدگاه بلند مقام معظم رهبری در مورد وضعیت ژئوپلیتیک و ارتباطات ایران با کشورهای همسایه که بر تکمیل کریدورهای ریلی تاکید دارند، باید این امور توسعه ای را بیشتر از پیش مورد تاکید قرار داد.
صادق در ادامه اظهار نمود: همه مدیران در حوزه راه آهن زحمت کش اند و الان باید به شکل جدی به تکمیل کریدورهای ریلی پرداخت و با عنایت به آن که کشور در موقعیت حساسی قرار دارد، اگر تکمیل و توسعه کریدورهای ریلی و اتصال آن به کریدورهای مرزی را به سرعت به انجام نرسانیم، فرصت ها را از دست خواهیم داد.
لزوم ارتقای منزلت و تعامل با کارکنان راه آهن
وی اضافه کرد: مبحث دیگر تعامل با کارکنان راه آهن است، تعامل با هزاران نفری که در این صنعت می کوشند، بسیار اهمیت دارد و این تعامل باید بسیار دقیق و سنجیده تقویت شود.
وزیر راه و شهرسازی افزود: مساله دیگر تعامل با بحش خصوصی است و درها باید به سمت همه ارکان بخش خصوصی که در حوزه ریلی کار می کنند، در کمال عدالت باز باشد، شرکت ها باید برای کار در این عرصه با یکدیگر رقابت کنند و توجه ویژه به بخش خصوصی باید قوی تر پیش برده شود.
صادق خاطرنشان کرد: با بودجه دولتی راه آهن نمی توان طرح های موجود را پیش برد و بنابراین بهره گیری از سرمایه گذاری بخش خصوصی باید در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: حوزه ریلی نقشی بسیار مهم در توسعه کشور دارد و علاوه بر دوستدار محیط زیست بودن، می تواند ایمنی حمل و نقل و بهینه سازی مصرف انرژی را محقق کند. ازاین رو ظرفیتهای موجود باید به شکل حداکثری مورد بهره برداری قرار گیرد.
ضرورت افزایش سرعت حمل و نقل ریلی در حوزه بار و مسافر
وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل ریلی در قسمت باری باید اقدامات جدی صورت گیرد، اظهار داشت: سرعت حمل و نقل ریلی نه در حوزه باری و نه در حوزه مسافری قابل قبول نیست و افزایش این سرعت باید با اولویت بالا پیگیری شود.
صادق تصریح کرد: ترسیم و توصیف واقعیاتی که الان با آن مواجهیم، مهم ترین گامی است که مدیرعامل جدید شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران باید به انجام برساند و نقاط ضعف و چالش ها باید دسته بندی و اولویت بندی شود تا بتوان در سریعترین زمان نسبت به رفع چالش ها اقدام نمود که در این خصوص بدنه راه آهن باید به شکل حداکثری به کار گرفته شود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب