آخرین جزئیات تعمیر خط 5 متروی تهران
به گزارش کاروخدمت، سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران با اشاره به اینکه بهسازی خط ۵ به بیشتر از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تنها امسال نیاز دارد، اظهار داشت: تلاش ما بر اینست که سرویس دهی خط ۵ با آغاز فصل سرما به ساعت قبل یعنی ۵ بامداد برگردد.
حامد عباسی نامی در گفتگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت بهسازی خط ۵ متروی تهران با اشاره به اینکه خط ۵ قدیمی ترین خط متروی تهران است و تمام اجزا و تجهیزات آن به مرحله بازسازی و اورهال رسیده، اظهار داشت: پروژه بهسازی خط ۵ از سالیان گذشته شروع شده و حالا به مرحله بهسازی برق بالاسری و تجهیزات خط در حوزه سیگنالینگ رسیده که احتیاج به بازسازی و نوسازی دارد.
وی با اشاره به اینکه پس از حادثه سال قبل در خط ۵ مترو احتیاج به بازبینی در حوزه بهره برداری احساس شد تا حرکت ها، ایمن سازی شود و بر همین مبنا هم تغییراتی در خط ۵ متروی تهران به وجود آمد، افزود: مشخصا از آنجاییکه شب ها عملیات تعمیر و نگهداری را انجام می دهیم تا در روزهای هفته فعالیت خط تعطیل نشود، مجبوریم زمان تعمیرات را در شبها متمرکز نماییم و این مساله سبب شده که حرکت ۵ بامداد از برنامه خارج شده تا زمان بیشتری برای انجام عملیات داشته باشیم.
عباسی نامی اضافه کرد: امیدواریم با رسیدن به شرایط پایدار در خط ۵، حرکت ساعت ۵ بامداد قطارهای متروی تهران- کرج و بالعکس از سر گرفته شود. همینطور با برنامه ریزی از آغاز فصل زمستان به شرط فراهم شدن شرایط فنی، ساعت حرکت ۵ بامداد هم باردیگر برقرار خواهد شد.
وی با تکیه بر این که فرآیند تعمیر خط ۵ مترو بزودی تمام نمی شود؛ اما درنظر داریم، شرایط را به سمتی پیش ببریم که حداقل حرکت ساعت ۵ قطارهای مترو از سر گرفته شود، اظهار داشت: از آنجاییکه بعضی از تعمیرات را در فصل زمستان نمی توان انجام داد پس در صورت تأمین اعتبار حرکت ساعت ۵ بامداد دایر می شود.
نیاز ۶۰۰ میلیارد تومانی مترو برای تکمیل، بهسازی و اورهال خط ۵
عباسی نامی هزینه های مالی بهسازی و تعمیرات خط ۵ را سرسام آور خواند و اضافه کرد: حداقل برای تکمیل، بهسازی و اورهال خط ۵ مترو به حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان در سالجاری نیازمندیم که چنین اعتباری یک دفعه مهیا نمی گردد و بر همین مبنا مجبوریم پروژه را در فاز بندی های مشخص اجرایی نماییم، به همین علت تعمیرات زمانبر خواهد بود اما تلاش ما اینست که بهسازی و اورهال بگونه ای باشد که اختلالی در سفرهای مسافران ایجاد نکند که البته فعلاً ناچاریم حرکت قطار در ساعت ۵ بامداد را حذف نماییم.
وی در مورد ایمنی خط ۵ هم با اشاره به اینکه ایمنی نخستین شرط بهره برداری مترو است، در مورد وضعیت قطارهای خط ۵ افزود: در خط ۵ متروی تهران به علت وقفه ای که در برنامه ریزی اورهال و تأمین قطعات داشتیم، کار مقداری عقب افتاده است اما در نظر داریم قطارهایی را که مشکل پیچیده ندارد و تنها از نظر چرخ واگن ها دارای مشکلاتی هستند را هرچه زودتر مشکلاتشان را حل کنیم؛ البته چرخ ها تأمین شده، اما ظرفیت های تعمیرگاهی محدود است چونکه شاهد انباشت واگن های تعمیراتی هستیم و این ترافیک تعمیرگاهی سبب بروز مشکلاتی می شود.
عباسی نامی با اشاره به اینکه در شبکه متروی تهران روزانه ۵۴ هزار کیلومتر تردد توسط قطارها صورت می گیرد، اظهار داشت: به عبارتی دیگر قطارهای متروی تهران روزانه ۵۴ هزار کیلومتر مسیر را طی می کنند که این عدد بزرگی است و بنابراین باید نگهداشت و تعمیرات قطارها هم با سرعت و دقت زیاد انجام شود؛ اما متاسفانه یک وقفه چندماهه در روند عادی تعمیرات قطارهای خط ۵ رخ داده است که امیدواریم در تیم مدیریت جدید با کمک و حمایت مدیریت شهری، بودجه و اعتبارات تامین گردد و قطعات یدکی بموقع برسد تا این وقفه جبران شود، البته نگاه ما در مترو ایمنی است و تلاش می نماییم که مسافران ما ضعفی در ظرفیت مسافربری و قطارها احساس نکنند.
منبع: karokhedmat.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب