خرید 5 اتوبوس دست دوم با هزینه یک اتوبوس نو

خرید 5 اتوبوس دست دوم با هزینه یک اتوبوس نو به گزارش کاروخدمت نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران به تشریح اهمیت خرید اتوبوس های دست دوم در وضعیت فعلی اقتصادی کشور و مدیریت شهری پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون مدیریت شهری با افزایش تقاضا و مشکل عرضه مواجه می باشد که در این شرایط فقط واردات اتوبوس های دست دوم راهگشای مشکل است.


به گزارش کاروخدمت به نقل از ایسنا، پرویز سروری درباره چرایی اهمیت موضوع «خرید و واردات اتوبوس های دست دوم»، اظهارکرد: اگر اتوبوس جدیدی به ناوگان اضافه نشود، جابجایی شهروندان در شهر گرفتار مشکل خواهد شد. باتوجه به شرایط فعلی باید اقدامات نوسازی، بازسازی و استفاده از اتوبوس های بخش خصوصی به ترتیب اولویت عملیاتی شود، اما بخش خصوصی اعلام نموده است که خرید هر دستگاه اتوبوس به مبلغ پنج میلیارد تومان و فعال کردن آن در خطوط اتوبوسرانی برایش سود و آورده ای ندارد.
نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که شهرداری تهران از اتوبوس های دست دوم مطابق با استانداردهای محیط زیستی استفاده خواهد کرد، اضافه کرد: اگر عمر مفید اتوبوس های دست دوم خارجی ۱۰ سال باشد و هم اکنون پنج سال سن داشته باشند، می توان بجای خرید هر دستگاه اتوبوس نو به مبلغ پنج میلیارد تومان، پنج دستگاه اتوبوس به مبلغ یک میلیارد تومان خریداری کرد.
سروری در ادامه توضیح داد: به معنایی دیگر بجای خرید یک دستگاه اتوبوس نو، می توان پنج دستگاه اتوبوس دست دوم و مطابق با استانداردهای محیط زیستی کشور خریداری کرد و با همین عمل وضعیت ناوگان را بهبود بخشید.
به گفته وی؛ هم اکنون مدیریت شهری با افزایش تقاضا و مشکل عرضه مواجه می باشد که در این شرایط فقط واردات اتوبوس های دست دوم راهگشای مشکل است.
نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به مخالفان واردات اتوبوس های کارکرده اظهار داشت: برخی افراد حرف های غیرکارشناسی در این زمینه می زنند که به نظرم مخالف منافع مردم سخن می گویند.
سروری واردات اتوبوس های دست دوم را به عنوان یک عامل کمکی در این شرایط عنوان نمود و اضافه کرد: باید به زمانی برسیم که درآمدهای شهرداری اجازه تکمیل ناوگان را بدهد و حداقل اتوبوس های ناوگان را به تعداد چهار سال قبل یعنی شش هزار دستگاه اتوبوس برسانیم.
وی در ادامه تاکید کرد: مابه التفاوت هزینه اتوبوس دست دوم با نو، امکانی را برای مدیریت شهری به وجود می آورد که بتواند حمل و نقل را ساماندهی و ناوگان را تقویت کند. سپس با منابع مالی جدید ایجاد شده، اتوبوس های نو خریداری کند و اتوبوس دست دوم بیرون رود.
نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که در حال حاضر تا جایی که امکان دارد باید خرید اتوبوس با اولویت خرید از داخل صورت گیرد، اظهار داشت: سپس باید بازسازی اتوبوس های غیرفعال صورت گیرد که شهرداری درحال بازسازی قسمتی از اتوبوس هاست. همین طور باید اجازه داد تا از اتوبوس های دست دوم به عنوان یک امر کمکی استفاده گردد تا بعد از ایجاد امکان مالی، اتوبوس نو خریداری شود.
سروری در ادامه تصریح کرد: باید موضوع «خرید اتوبوس های دست دوم» برای مردم و صاحبان اندیشه که در زمینه مدیریت شهری حساس هستند، خارج از چارچوب های سیاسی و با نگاهی کارشناسانه بررسی شود.
خبر پیشنهادی: واکنش پلیس به خرید اتوبوس دست دوم
بر اساس گزارش سایت شهر، سروری در پاسخ به این گفته که هیئت وزیران درحال تهیه بخشنامه جدیدی برای واردات خودرو است و واردات اتوبوس ها منوط به آن بخشنامه می شود، اظهار داشت: این موضوعات جوسازی های سیاسی است به جهت اینکه یک عده ای می خواهند کینه خودرا از یک فردی خالی کنند و هر موضوعی که مقرر است به ثمر برسد، یک حرفی روی آن می گذارند.
وی با اعلان اینکه اگر اتوبوس ها، استاندارد مورد قبول محیط زیست را نداشته باشند، نباید واردات شان صورت گیرد، اضافه کرد: شورای شهر قائل به ورود اتوبوس های فاقد استانداردهای محیط زیستی به تهران نیست.




منبع:

1401/04/27
13:52:56
5.0 / 5
495
تگهای خبر: استاندارد , اقتصاد , بازسازی , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید